Vakum Terapi

Aspirasyon Vakum

Vakum Terapi Aspirasyon Vakum

Vakum terapi (Aspirasyon Vakum) uygulaması, deri ve deri altı dokulara negatif basınç (aspirasyon, vakum) uygulanması ile kan ve lenf dolaşımının arttırılmasıdır. Bu uygulama ile selülitler azalır, yağ yakımı hızlanır ve hücreler onarılır.

Genelde kavitasyon ve awt gibi uygulamalar ek olarak kullanılan bu uygulama, kan ve lenf dolaşımını arttırarak hücresel artıkların ve ödemlerin vücuttan atımını hızlandırır. Selülitin oluşumunda etkili olan fibröz bantları, yapışık oldukları yağ hücrelerinden vakumlu terapi uygulaması ile ayrıştırılır, bu sayede selülitlerde azalma sağlanır.

Kimler Vakum Terapi Alabilir?

Aspirasyon Vakum herkese uygun bir tedavi yöntemi olmayabilir. Bazı sağlık sorunları olan bireyler vakum tedavisi alamaz:

• Hamile olmayan ve emzirmeyen kadınlar
  • Gelişimini tamamlamış, hormonal değişim yaşamayan bireyler
  • İlaç tedavisi görmeyen ve ağır hastalık geçirmemiş kimseler
  • Kanser hastası olmayanlar
  • Varis ve tromboflebit hastalığı olmayanlar

Niçin Aspirasyon Vakum Yaptırılır?

Arzu edilen bir fiziksel görüntüye sahip olabilmek ve bölgesel zayıflama için vakum terapi yapılır. Bunlara ek olarak;

• Selülitlerin yok edilmesi için
  • Deride meydana gelen sarkmaları gidermek için
  • Kontür bozukluklarını gidermek için
  • Lenf drenajını artırmak için
  • Ödemleri tedavi etmek için
  • Liposuction’ın ardından cildin toparlaması ve lenf drenajını artırmak için

vakum terapi uygulaması yapılır. Bütün bu sorunlar düzenli alınan vakum terapi seansları ile giderilir.

Selülitin oluşumunda etkili olan fibröz bantları, yapışık oldukları yağ hücrelerinden Vakum Terapi uygulaması ile ayrıştırılır, bu sayede selülitlerde azalma sağlanır.

Vakum Terapi Uygulaması

Vakum terapinin herhangi bir riski yoktur. Ameliyatlı bir işlem olmadığı için anestezi gerektirmez. Ağrı ve acıya neden olmaz. Vakum terapi seanslar başladıktan bir süre sonra etkisini göstermeye başlar.

Vücudun Hangi Bölgelerine Aspirasyon Vakum Uygulanır?

Aspirasyon Vakum genellikle kalça, basen ve baldır bölgelerine uygulanmaktadır. Bu bölgelerdeki selülit ve bölgesel yağlanma sorunları vakum terapi ile yok edilmektedir.

Seans Sayısı ve Aralıkları

Genelde tek başına kullanılmayan vakum terapi, kavitasyon ve Awt  uygulamaları ile kombine edilirse daha iyi sonuçlar verir. Coax cihazı ile tüm bu uygulamalar bir arada yapılır ve istenen sonuçlar elde edilir. Aspirasyon Vakum, haftada 2 kez tekrarlanabilir ve kişinin ihtiyacı doğrultusunda istenildiği kadar seansa ulaşılabilir. Vakum terapide seanslar 30-50 dakika aralığında sürmektedir. Toplamda 15-20 seans alınması önerilir.

İşlem Sonrasında Neler Yapılmalıdır?

Aspirasyon Vakum uygulaması bittikten sonra bu işlemi desteklemek için günlük egzersizler yapılmalıdır. Beslenmenin de önemli olduğu bu süreçte karbonhidrat ağırlıklı beslenmek yerine yağ yakıcı yiyecekler tüketilmelidir. Ancak bazı durumlarda zayıflamak için vakum terapiye ek olarak başka tedaviler de önerilebilir.