Saç Ekimi ve Saç Tedavileri

Saç Ekimi ve Saç Tedavileri saç kaybına uğrayan bireylerin doğal ve kalıcı yollarla yeni saç kazanması için uygulanan bir tamamlayıcı tedavi yöntemidir. Operasyon saçları dökülen hastaya, kendi vücudundan özel yöntemlerle alınan saçların ekilmesi suretiyle gerçekleştirilir. Bu işlemin amacı, bireye saçlarını yeniden kazandırmaktır.

Kimler Saç Ekimi Tedavisini Alabilir?

Saç kaybı ya da seyrekleşmesi yaşayan kadın ve erkek tüm bireyler, gerekli şartlar sağlandığı zaman cerrahi yolla gerçekleşen saç ekimi tedavisini alabilir.

Saç Kaybının Nedenleri

Saç kaybı yaşanmasının pek çok nedeni bulunmaktadır. En önemli neden genetik özelliklerdir. Ancak yaşın ilerlemesi, psikolojik sorunlar, travmatik yaralanmalar ve farklı tıbbi rahatsızlıklar da saç kaybının yaşanmasına neden olabilir.

Hangi Bölgelere Saç Ekimi Yapılır?

Saç ekimi, sadece kafa derisine yapılmaz. Kaş, bıyık ya da sakal gibi vücutta kıl çıkan tüm bölgelere saç ekimi yapılabilir.

Saç Ekimi ve Saç Tedavileri Nasıl Yapılır?

Saç Ekimi ve Saç Tedavileri, genellikle bireyin ensesinden ya da şakak bölgesinden alınan saç kökleri (greft) kullanılarak gerçekleştirilir. Eğer uygulamanın yapılacağı bireyin ensesinde ya da şakağında yeterli saç hücresi yoksa kollarından ya da göğüs duvarından da saç hücresi alınabilir.

• Uygulama yapılacağı bölgenin büyüklüğüne göre birkaç saat içinde gerçekleşir.
  • Bölge büyükse tedavi, 1-3 seans uygulanabilir.
  • Sedasyon kullanılarak lokal anestezi uygulanır.
  • Uygulama gerçekleştikten sonra baş bölgesi özel bir bandajla sarılır.
  • Uygulamadan birkaç saat sonra birey taburcu edilir.
  • Duruma göre ağrı kesici ilaçlar kullanılabilir.
  • Uygulama gerçekleştikten sonra baş bölgesi kapalı olmak şartıyla 3 gün ev istirahati verilir.
  • Uygulamadan sonraki 5. günde ilk pansuman yapılır.

Saç Ekiminde Kullanılan Yöntemler

Saç ekiminde FUE ve FUT olmak üzere iki yöntem uygulanmaktadır. FUE yöntemi ensede iz bırakmaz ve saç kökleri tek tek alınmak suretiyle eksik bölgelere ekilir. FUT yöntemi ensede küçük bir iz bırakabilir, bunun sebebi de enseden saç içeren bir deri hattının alınmasıdır. Kullanılacak saç ekim yöntemine saç ve kafa derisi analizi yapıldıktan sonra karar verilir.

Saç ekim işleminin başarılı olabilmesi için saç köklerinin yerleştirildiği bölgenin hızlı bir biçimde kanlanması gerekir. Bu, saç köklerinin ekilen bölgede tutunduğu anlamına gelir.

Saç Ekiminden Sonra Ekilen Saçlar Dökülür mü?

Ekilen saçlar, uygulamadan birkaç hafta sonra dökülüp birkaç ay içerisinde yeniden çıkacaktır. Bu durum, cerrahi tedavinin normal sonuçlarından biridir. Dökülmeden sonra çıkan yeni saç kökleri karakterlerini koruyarak bir daha dökülmez. Ancak aynı bölgede yer alan ancak işlem yapılmayan saçlarda da dökülme ya da yoğunluk azalması yaşanabilir. Bunun için yeni bir saç ekimi operasyonu yapılabilir.

Saç Ekiminin Riskleri Var mıdır?

Her cerrahi operasyon gibi saç ekiminde de farklı riskler bulunmaktadır. Uygulama deneyimli bir hekim tarafından klinik ortamında gerçekleştirildiğinde risk oranı düşer ve daha az komplikasyon görülür. Bazen birkaç yıllık bir süreçte gerçekleşen saç ekimi uygulamasında nadir de olsa enfeksiyon ve yara izi komplikasyonları görülebilir. Bir miktar morarma ve şişme ile ağrı yaşanabilir. Ayrıca saç alma ve ekme işleminin yapıldığı bölgedeki hissizlik birkaç ay içerisinde sona erer.

Saç Ekimi ve Saç Tedavileri için saç analizinizi yaptırarak uygulanacak tedavi yöntemi ve fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için randevu kaydı oluşturabilirsiniz. Herion Polikliniği Rabindranath Tagore Caddesi Çankaya Ankara adresinde haftanın 6 günü hizmet vermektedir.