Pasif Jimnastik

Elektro Uyarma

Pasif Jimnastik Elektro Uyarma

Vücutta aktif olan ve olmayan olmak üzere iki kas türü vardır; pasif jimnastik (Elektro Uyarma), belli sebeplerden dolayı çalışmayan kasları radyo dalgaları ile hareketlendiren bir uygulama türüdür. Elektro Uyarma aktif olmayan kasları çalıştıran bir uygulama olmasının yanında bir tür bölgesel zayıflama uygulamasıdır.

Pasif Jimnastik Uygulaması

Çalışmayan kasların olduğu bölgeye, yerleştirilen pedlerin yardımıyla düşük voltajlı elektrik verilir. Tedavide 9 ayrı program vardır ve vücudun her bölgesi için farklı bir program uygulanır. Böylece kasların çalışır ve fiziksel güç harcanır. Aynı anda birden fazla bölgeye uygulanabilecek olan Elektro Uyarma, kişiye göre farklı düzeylerde ayarlanır. Elektro Uyarma uygulamasından hemen sonra birey, günlük hayatına dönebilir.

Elektro Uyarma Seansları

Elektro Uyarma, 15 seans devam eder. Haftada 3 ya da 5 seans uygulanabilir. Her bir seans 30 dakika sürer. Düzenli yapılan 10 seanstan sonra pasif jimnastiğin etkileri görülmeye başlanır ancak bireyin aktivite ve hastalık durumuna göre etki süresi de değişmektedir.

Pasif Jimnastiğin Faydaları

Pasif jimnastiğin temel açılımı bir tür egzersiz olması ve vücudun enerji harcamasını sağlamasıdır. Bu yüzden de metabolizmayı çalıştırır, kalori yakılmasına ve vücuttaki yağların yakılmasına yardımcı olur. Ancak hemen belirtmek gerekir ki tek başına pasif jimnastik kilo kaybetmenizi sağlamaz.

Elektro Uyarma ile birlikte diyet ve diyete ek tedavilerin yapılması gerekir. Bütün bunlar bir arada yapılırsa birey, arzu ettiği kiloya ulaşabilir. Elektro Uyarma yoğun tempoda çalışıp da spor yapamayanlar ya da spor yapmaya engel olan bir sorunu olanların zayıflaması için ideal bir alternatiftir.

Elektroterapi olarak da bilinen Pasif jimnastik elektriksel kas uyarımı mantığı ile çalışmaktadır.

Elektro Uyarma Uygulama Alanları

Pasif jimnastik, aşağıdaki bölgelere uygulanır:

• Kas ve sinir bölgesi (sinir iltihabı, kas ağrısı, eklem ağrısı)
  • Hipotonik kaslar
  • Kas atropisi

Pasif Jimnastiğin Pozitif Etkileri Nelerdir?

Elektro Uyarma uygulaması vücudun dinamizm kazanmasını sağlar. Bu bağlamda pasif jimnastik uygulaması;

• Nöromuskular koordinasyon iyileşmesi
  • Kas yenilenmesi
  • Psikolojik iyileşme ve cilt elastikiyeti
  • Kas kütlesinde artış
  • Gevşemeyi engelleme
  • Selülit oluşumunu engelleme
  • Kontrendikasyonları

gibi pozitif etkiler meydana getirir. Pasif jimnastik tedavisinden sonra uygulamayı alan bireye bol bol su içmesi tavsiye edilir. Su içilerek parçalanan yağ dokuları vücuttan daha kolay ve hızlı atılır.

Pasif Jimnastik Kimler İçin Uygun Değildir?

Bazı hastalık grupları için pasif jimnastik önerilmez:

• Kalp pili olan hastalar
  • Kalp hastası olan hastalar
  • Epilepsi hastaları
  • Büyük bir cerrahi müdahaleden sonra
  • Varisli damar üzerine
  • Testis, yumurtalıklar ve kalp üzerine uygulanmamalıdır

Adet döneminde ya da adet dönemine yakın tarihlerde