Ozon Tedavisi

Doğal Antioksidan Terapi

Ozon Tedavisi Doğal Antioksidan Terapi

Doğada bulunan 3 değerli oksijen atomu ile meydana gelen ozon, önemli bir oksidandır ve doğada gaz halinde bulunur. Alman bilim adamı Schönbein tarafından 1840 yılında keşfedilen ozon gazı, yaşam kalitesinin artması için kullanılan destekleyici bir tedavi şeklidir.

Ozon; 3 oksijen atomundan oluşan kimyasal bir bileşendir. Renksiz, karakteristik kokusu olan ozon gazının hayatımızda hafife alınamayacak etkileri vardır. Son zamanlarda ozonun ne denli önemli olduğu yapılan bilimsel araştırmalarda kanıtlanmıştır. Tedavide kullanılan ozon medikal ozon jeneratörlerinde saf oksijenden üretilir. Tıbbi tedavide kullanılan ve bakteri, virüs, mantar öldürücü etkisi bulunan ozon vücutta aynı zamanda kan dolaşımını aktif ederek bazı tedavilerde kullanılır.

Ozon Tedavisinin Etkileri

Yardımcı bir tıp yöntemi olan ozon terapi;

• Dezenfeksiyon ve antimikrobik bakteri, virüs ve mantarları öldürür.
  • Doku ve hücrelerin oksijen almasını sağlar.
  • Hücrelerin yenilenmesini sağlar.
  • Eklem ağrıları, kireçlenme, bel ve boyun fıtıkları, fibromiyalji gibi rahatsızlıkların iyileştirilmesinde etkilidir.
  • Kan dolaşımını düzenler.
  • Hipertansiyon ve kronik hepatit tedavisinde başarı sağlar.
  • Kalp ritmini düzenler.
  • Tansiyon şikayetlerinin azalmasına yardımcı olur.

Ozon terapisi alan bireylerin metabolizmaları hızlanmaya başlar. Anti-oksidan sistemi çalışmaya başlar ve bağışıklık sistemi güçlenir. Enerji akışının artması ile birlikte damar endotelinin, kas ve eklemlerin kıkırdak dokusunun yenilenmesi ve vücudun kendisini yenilemesi gibi sonuçlar görülür.

Ozon Terapi Yöntemleri

• Majör Otohemoterapi: Hastadan alınan 100 cc venöz kan steril ve vakumlu şişelerde ozon gazı ile karıştırılarak hastaya tekrar verilir. Böylece kan yıkanmış ve temizlenmiş olur.
  • Minör Otohemoterapi: Hastadan alınan 3-5 cc kan, ozon gazı ile karıştırılarak kas içerisine enjekte edilir. Romatizmal ve alerjik hastalıklara iyi gelen bu tedavi yöntemi majör otohemoterapi ile birlikte de yapılabilir.
  • Kas ve Eklem İçi Uygulaması: Kireçlenme gibi sağlık sorunlarını çözmek için ozon gazı eklem içine ya da çevresine verilir.
  • Rektal ya da Vajinal İnsuflasyon: Hastaya rektal ya da vajinal yolla verilen ozon gazı bazı kadın hastalıklarının sona erdirilmesini sağlar.
  • Transdermal Ozon Terapi: Buhar kabini içerisine ozon gazı verilerek gazın cilt tarafından emilmesi sağlanır.
  • Torbalama Yöntemi: Ozon gazı kol ve bacağa haricen uygulanır.

Ozon Tedavisinin Yararları

Ozon tedavisi ile;

• Cilt gençleşir.
  • Kan dolaşımı hızlanır.
  • Bağışıklık sistemi güçlenir.
  • Kan temizlenir.
  • Kaslarda biriken toksin atılır.
  • Hormon ve enzim üretimi normale döner.
  • Hafıza güçlenir.
  • Depresyon ve stres azalır.

Ozon Terapide Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Ozon tedavisi yapılırken bireyin;

• Aşırı alkol kullanıp kullanmadığı
  • Kansızlık, kanama ve pıhtılaşma bozukluğu olup olmadığı
  • Beyin kanaması riskinin bulunup bulunmadığı
  • Akut kalp enfarktüsü olup olmadığı
  • Ozon gazına karşı alerjisinin olup olmadığı

gibi hususlar göz önünde bulundurulmalıdır. Bu tip sorunları olan bireylere ozon gazı tedavisi uygulamasında dikkat edilir.